יום שישי, 6 במאי 2011

בניית אתרים בגוגל


בעבר כבר כתבתי על הנושא של בניית אתרים בגוגל וכעת אני רוצה להוסיף מספר מספר מילים בעניין. האתר הזה שאתם עכשיו קוראים, כמו עשרות אלפי אתרים אחרים באינטרנט, נבנו בעזרת פלטפורמות בניית האתרים של גוגל על ידי אלפי אנשים שכמוני אין להם ידע טכני יוצא דופן ולא משאבים יוצאי דופן שכרוכים בדרך כלל באופציות אחרות של בניית אתרים באינטרנט. בניית אתרים בגוגל, מאחר והיא פשוטה יחסית ולא מצריכה כל יכולת טכנית או משאבים כספיים, פותחת בפני הרבה מאוד אנשים את הזכות שהופכת לבסיסית ביותר לבטא את עצמם מעל גלי האינטרנט. דרך האפשרות של בניית אתרים בגוגל אני יכול לפרסם את היצירות הספרותיות שלי כמו גם את ההגיגים שלי ואת כל מה שיש לי להגיד לעולם. כך אני הקטן, ללא כל תמיכה או תלות במישהו אחר (חוץ כמובן מחברת גוגל שנותנת לי לעשות את מה שאני רוצה לעשות כאוות נפשי ובחינם) וזהו כלי חשוב ביותר בשינויים הגלובליים שמהפכת האינטנרט מובילה בימינו אנו.

לא צריך להבין מכל האהדה ושלא לומר האהבה שלי לאפשרות של בניית אתרים בגוגל שאין לי שום ביקורת כלפי חברת גוגל, ולא שאני לא חושב שעל ידי כל שגוגל מאפשרים בניית אתרים בחינם אין להם גם מה להרוויח מזה (אם כי לא כל כך ברור לי כרגע איך גוגל מרוויחים דרך האפשרות לגולשים של בניית אתרים בחינם). כל מה שאני אומר הוא שהאופציה של בניית אתרים בגוגל בחינם היא כלי דמוקרטי מאין כמוהו שמאפשר את זכות הביטוי באופן חסר תקדים. כמובן שכל אחד בימינו יכול לבנות אתר אינטרנט וכל אחד גם יכול לשלם למישהו אחר לבנות אתר אינטנרט בשבילו. אבל למעשה לא לכל אחד יש את היכולת הטכנית לבנות אתר אינטרנט בעצמו ולא לכל אחד יש את הכסף בכדי לשלם לאנשים אחרים בכדי שיבנו אתר אינטרנט בשבילו, ועל כן האופציה של בניית אתרים בגוגל שהיא כאמור בחינם ואינה מצריכה כל יכולת טכנית היא משהו שיש לו ערך רב בימינו והיא צעד נוסף בדרך שבה האינטרנט משנה את החיים שלנו. האפשרות של בניית אתרים בגוגל אפילו מאפשרת לאנשים כמוני להרוויח כמה גרושים על הדרך דרך פרסומות באתר (וכאן זו ההזדמנות להתנצל על על הפרסומות כאן, אבל אני ממש מרושש) שמהן גוגל לוקחת רק את החלק שאותו היא לוקחת מכל אחד אחר שמפרסם בעזרת כלי הפרסום שלה, בשונה מפלטפורמות אחרות של בניית אתרים בחינם שלוקחות לעצמן חלק מהרווחים. מידע נוסף ופרקטי יותר על בניית אתרים בגוגל אפשר למצוא כאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה