יום ראשון, 26 בדצמבר 2010

בניית אתרים


הרבה אנשים שואלים אותי בתקופה האחרונה איך בונים אתר, מתוך ההנחה המופרכת בעליל שאני יודע משהו על בניית אתרים. ואומנם אני חובק בלוג, אבל בימינו בניית אתרים נעשתה דבר כל כך פשוט שלא צריך ביותר מידי ידע על איך בונים אתרים בכדי להיות מסוגל לבנות אתר או בלוג בצורה די פשוטה.

גוגל ופלפורמות אחרות כמו למשל וויבלי או וורדפרס מציעים שירותים של בניית אתרים בחינם על ידי שימוש בממשקים נוחים וללא צורך בידע קודם בתכנות. כל מה שצריך בשביל לבנות אתר עם גוגל או וויבלי זה פשוט להרשם ולהתחיל (די בקלות) להבין איך כל העסק הזה של בניית אתרים עובד.

השאלות החברתיות שעולות מהקלות והנגישות של העולם של בניית אתרים כיום מעלות כמובן את השאלה הנצחית של האם כל צרוע וזב חוטם צריך בימינו לשגר לעולם את הגיגיו האינפנטיליים ולפתוח בלוג משל עצמו. התשובה, בין אם אנחנו אוהבים את זה ובין אם לא, היא כנראה "כן", אם כל אחד יכול לבנות אתר אז כל אחד גם זכאי לבנות אתר, זה ההיגיון הקפיליסטי שפועל נגד עצמו.

ועם שנושא הפשטות של בניית אתרים וקשריו לסדרים כלכליים נראה מבטיח ומעניין, אנחנו נמקד לפחות להיות את הדיון שלנו בנושא הפשוט של איך בונים אתר. את האלמנטים הטכניים של בניית אתרים אתם תבינו לבד ברגע שתרשמו לגוגל או אחד מפלטפורמות בניית האתרים בחינם האחרות, מהן יש יותר מוצלחות ופחות. השאלות האמיתיות על בניית אתרים הן כיצד להשתמש בפלטורמות האלו בשביל לבנות אתר איכותי.
נושא העיצוב הוא חשוב ביותר בתחום של בניית אתרים (וכפי שאתם רואים, לא ממש השתדלתי כאן כמו שהייתי צריך). שירותים של בניית אתרים בחינם מציעים מגוון תבניות מוכנות מראש והטובים שבהם גם מאפשרים לכם לשחק בהן. תחום אחר, ושונה לגמרי בהקשר של בניית אתרים הוא זה של קידום אתרים. לא מספיק רק לבנות אתר ואז לשבת ולחכות שהעולם יגלה אתכם, בשביל נפח תנועה תצטרכו להבין מה זה קידום אתרים וכאן העניינים נעשים קצת יותר מורכבים. כאן תמצאו מדריך מבואי לנושא של קידום אתרים.
וכאן תוכלו לקרוא עוד ולהבין על בניית אתרים.

2 תגובות: