יום שלישי, 30 באוגוסט 2011

סדנת כתיבה יוצרת


סדנת כתיבה יוצרת היא דרך מעולה לשפר את מיומנויות הכתיבה שלנו ולהיות מסוגלים לבטא את עצמנו בכתב בדיוני בצורה טובה, רהוטה ויעילה יותר. אולם אין לעולם להפריז ביכולות של סדנת כתיבה יוצרת להפוך אותנו לכותבים טובים או יותר נכון מוצלחים מבחינת מערכת הערכים של החברה שלנו-  כלומר כאלו שפרסמו ספר ואף הצליחו למכור כמה עותקים ממנו בכדי להשיג מעמד של סופר.
כמו בכל תחום אמנותי, סדנת כתיבה יוצרת באה להעצים ולהעניק כלים לביטוי ליכולות שכבר קיימות. היכולות שמעצימה סדנת כתיבה יוצרת הן גם יכולות טכניות בתחום של כתיבה יוצרת כמו סגנון כתיבה, חוש לדמויות ולבניית סיפור, אך גם תכונות אחרות כמו דמיון עשיר, יכולת להשתמש בחומרים מהחיים ולתרגם אותם לתחום של כתיבה יוצרת, סגנון עבודה נכון בעבור כתיבה יוצרת ועוד.
צריך להודות על העובדות, מרבית האנשים שהולכים אל סדנת כתיבה יוצרת לא משיגים ממנה את מה שרצו. לעיתים באמצעות סדנת כתיבה יוצרת הם מקבלים משהו שלא חשבו שיקבלו, אך זה לא משנה את העובדה כי מרבית הציפיות של אנשים שפונים אל סדנת כתיבה יוצרת אינן מתגשמות, ויכולות הכתיבה שלהם אינם נוסקות לגבהים שעליהם הם חולמים. הסיבה לכך היא שעם כל היכולת, וכל הטכניקה, וכל התהליך שעוברים דרך סדנת כתיבה יוצרת, בסופו של דבר הכל בתחום של כתיבה יוצרת טמון במיינד-סט הנכון. התחושה של האדם, היחס שלו אל עצמו, אל המציאות שלו, המשמעות של הדמות של במראה לפני שהוא מתיישב לכתוב, אלו הם בסופו של דבר מה שקובע האם אדם יוכל להיות מוצלח בתחום של כתיבה יוצרת, וזה יכול להגיע עם או בלי סדנת כתיבה יוצרת. וזה אפילו לא משנה מה האיכות של התוצרת של הכתיבה היוצרת של אדם שיושב למלאכה עם המיינד-סט הנכון, מה שחשוב הוא התחושה שלו שכבר לא תלויה בדעה של אחרים, הרגע הטהור והמזוקק של השראה וביטחון ומציאת ברכה במעשה ידייך להתפאר. זו התמצית של הבטוי העצמי, זו התמצית של כתיבה יוצרת. סדנת כתיבה יוצרת יכולה לקרב אותנו אל המקום הזה, לאפשר לנו לפתח ביטחון והכרות עם עצמנו, אך היא לא יכולה לקחת אותנו כל הדרך. את הקילומטרים האחרונים שאחרי סדנת כתיבה יוצרת אנחנו צריכים לצעוד לבד, כמו כל כך הרבה משוררים וסופרים גדולים לפנינו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה