יום שבת, 9 באפריל 2011

3 קטעים


* בחומה של האש ניצתה קטורת הסם. מרקחתה המתלחשת בכנפי הדונג המיסה, צלל הימה איקרוס, ואילו אני צולל הרחק מעצמי, הרחק פנימה, תחת פני השטח וממריא, עלוב, סתמי וחסר הבעה. ואת האש המכלה שכלי כיבה הגשם, ורמסה גץ זה בודד של נחמה מסממת. באורה של הירח היה העשן המיתמר ומסתלסל יפה ונוגה ככחלחל צבעו באור, נשפך עליו כמדלי צבעים קוסמי. ועשן הסם חומק לו אט אט בדרכו כרך טלפיו וחמצן גזל וכותרות הפרחים, ומבטו הממית בהם נפח, כמלו, קמשו, ואינם עוד, תחת עשן פגו.

** אסוני היה, כאסונו של כל אדם, שמעולם לא ידעתי מה מבקשות ממני הפנים הזועפות לפני במראה, מה ידרשו עיניי מרגליי, שכלי מידיי, מה ידרוש לבבי משפתיי, לעד נסתר ממני. לאבוד פעם ביקשתי, את השד פיללתי כי תוגתו ינסוך בחיי ותהיה זו לי גאולה, מורה נבוכים לי תמצא בטרגדיה כה גדולה בייאוש המאכל בי, או אז דימיתי, ייעלמו הספקות. אדם עצוב, אדם מטורף, אותם חשבתי למאושרים ואותם ביקשתי להיות.


* אני יכול להיות הרבה דברים. אני יכול להיות ידיד נפש, אני יכול להיות מטרידן סדרתי. אני יכול להיות מתחמק, יכול להיות אובססיבי, יכול להיות טלפון כל יום או לילה על חוף הים פעם בחודשיים, אני יכול להיות אהבה נכזבת או ממומשת, אני יכול להיות מסתורי או כנה ללא פשרות, אני גם יכול לא להיות בכלל. אני יכול לעזור, יכול להזדקק לעזרה, יכול להקשיב, יכול לספר, יכול גם לכתוב וגם לקרוא, אני יכול לגרום לך לצחוק, אבל גם לבכות, יכול לא לישון בגללך ויכול להופיע לך בחלומות, יכול תמיד להיות שם, יכול להעלם, יכול להיות חבר, אויב, אהוב, שנוא, אמין, בוגדני, כנה, אמיץ, פחדן, שקרן, מסובך, פשוט, אקסטטי או רגוע. אבל מה שאני לא יכול להיות, זה סתם עוד אחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה