יום שני, 25 באפריל 2011

מה ימצא לי מעבר לארבעה כתלים אלו?


מה ימצא ומה ימצא לי מעבר לארבעה כתלים אלו? האם דלת נעולה זו מפרידה ביני ובין עולם ומלואו או שמא משסגרתי עצמי על מנעול ובריח בתוך חדר זה צמצמתי עולמי לכדי חדר זה?
מבעד לכתלים אלו, הרי אין עוד דבר משמעותי עבורי שאינו נמצא בתוך החלל המגביל את תנועתי והוויתי לגבולותיו שלו בלבד, כל דבר הנעדד מחדר זה , משמע בטל הוא מרגע נותק מעולמי מחמת ההסתגפות בתוך חדר זה.
מה הוא מותרי עתה מבריות אחרות? הרי הכל, מותרי הוא קיומי שלי לנוכח אי קיומם של השאר שאינם כאן. שכן, יזעק ויטגנשטיין , אין כל משמעות לשאלה אם קיים דבר זולת חדרי מצומצם זה שכן לא יסוב המפתח בדלת והוילון לא יוסט, ותהיותי לא יבואו על סיפוקן באופן אמפירי. ועל כן, עתה, לא קיים דבר זולתי, הנני פה, הוויתי הצטמצמה לכדי קיומי שלי בלבד בחלל זה ושוב אין קיימים עתה מראות שיכולים להשתקף מבעד לחלון אם אבחר להסיט את הוילון או בריות שאתקל בהן אם אבחר לצעוד מבעד לדלת, אין אלה קיימים עבורי כל עוד לא עשיתי את הצעדים הללו, לכן, עתה, לא קיים דבר מעבר לכתלים אלו, ודבר זולתי.
האם עולמי הפיזי סופי עתה הוא? ומעבר ניצב האינסוף? עולה עתה תהיה במוחי, הקיים אינסוף מעבר לכתלים שכן הכתלים סופיים הם, ולו במועד כלשהו אחזה באותו אינסוף, האם אשכיל להתמודד עם התרחבות עולמי וקיומי עד אין קץ. אך לא, עולמי שלי הנוכחי אך הוא אין סופי, גם קירות מגבילים אלו התקרה והרצפה, אף הם יוצרים חלל אינסופי. הרי יאמרו, גודל מוגדר כל אורך ורוחב וגובה בחדר, וכך מוגבל, הכפלם והנה נפח חדרך וגבולותיו בהוכחה ניצחת של מספר שלא יעלו עליו. אך אמור לי נא, שכל ישר, רציונל נאמן חף מהטעיה, הרי בין אפס לאחד אינסוף מספרים, ותתחיל לספרם מאפס לעולם לא תגיע לאחד, וכך אף גודל מוגבל הוא אינסופי, קל וחומר המטרים הספורים של אורך חדרי. כך, גם עולמי עתה, גם אני, עדיין גוף באינסוף.

רעשים ממקור נעלם מחרידים את ליבי שנזעק. רעש, היש דבר מה מחוץ לקירות אלו שמחולל רעשים אלו? איזה גיחוך, וודאי שאין. קול חליל חלוש ממלא את חלל החדר, או שאולי נופל רק על אוזני שלי, היינו הך, בכל מקרה אין כל חלילן מחלל, קיים הניגון, זאת לא אכחיש, אך קיומו הוא כאן בלבד ואין בכדי לרמז על כל דבר מעבר לקירות אלו. אגדיל ואומר כי אין זהו קול חליל שמתנגן שכן אין חליל בנמצא, זוהי אלא המייה דקיקה צורמנית מעט עולה ויורדת, מרחפת בחדרי ונשמעת באוזני, בעולמי, ותו לא. הרי אין מכונית כאן, אלא רעם רחש מגרגר שקיים עבורי בהוויתי כאן בלבד וכל תכליתו רעש בלבד, אין בו בכדי לרמז על קיומם של דברים אחרים, שכן דבר זולת מה שנמצא כאן קיים עבורי. השיוך של המנגינה לחליל והרחש המגרגר למכונית תוצר הוא של ניסיון שאינו תקף כלל ועיקר כאן ועכשיו, שכן כמאמר דקארט, הנני, COGITO, יישות קוגניטיבית מנותקת מזמן. זכרוני הוא נחלת רגע זה בלבד ואין בו בכדי להוכיח כל קיום זולת קיומו של הזכרון עצמו, ובו אין בכדי ללמדי דבר שכן מוטל הוא בספק. על כן, אין כל חשיבות לארועים וידע שזכרוני מלמדני עליהם שכן כעת כל שלי הוא חדר זה בלבד על ארבעת כתליו וכל אשר בתוכו ואף דבר זולתם.  

ולכדי מה הצטמצם עולמי בתוך כלאי. בדידותי מוחלטת עתה היא. אם כן, וודאי, חיי הגשמיים אין בהם דבר מלבד מספר הצעדים שאוכל לצעוד מקיר לקיר, וריקנותו של החדר, אפסיות המתרחש בו, מותרים אותו בלא רלוונטי, ומחיי נותר אם כן, כל אשר אינו גשמי, מחשבותי, רוחי, יהוו עתה את מכלול חיי השלם. הוויתי מצטמצמת עתה לאשר מתרוצץ בתוך מוחי. וזיכרון, כמעשה פרוסט, או דמיוני, והשניים יחדיו, יהוו את חיי בכלאי זה.
ליבי נמלא גיל. איזה יופי, התרפקות על זכרונות עבר וכמיהת תקוות גדולות ונצורות לטומן בחובו עתיד נעלם מחוץ לחדר. כוחי הוא עתה, המשיג את כל אשר היה עד עתה בעולמי הגשמי מחוץ להישג ידי. חלומות וזכרנות בחומר בידי, חפים מפגם, יפים לאין שיעור, ומושלמים.
מנותק מזמן במאסרי מבחירה, אין ההווה מהווה דבר עבורי שכן מצטמצם הוא לכדי חדר ריק זה, על קירותיו הדוממים וחלונותיו המוגפים שיותירו את העולם שבחוץ בגדר השערה מרוחקת של זכרון ארעי ונתון לעיצוב. כל שנותר לי עתה הן נפלאות העבר הנתון למרותי וחלומות העתיד החופשיים מהפגמים הנצחיים של הווה ניצח המתמיד באכזבות ומפח הנפש שהוא מספק.
בנבכי מחשבתי, בגוף כלוא ללא מציאות של ממש שתצדיק עיסוק מיותר בה, עולם ומלואו עתה אצייר לי שימלא חיי, עולמי שלי, מרותי. הנה לי דמותה של כרמל עת היא מביטה בי בערגה, ומגעה, על גופי, ושלי היא, שפתיה, כנגד שפתי, ושלי היא. תקווה מתוקה, מנחמת, הופכת עתה מלוא עולמי, הן הווה שעתה פג והתמוגג אל תוך אפסיות החדר נופל תמיד מחלומות העתיד שאינם מכילים את הפגימות והאכזבה שהן מנת חלקו של הווה בלתי מתפשר.
עולמי שלי, אינו מחויב המציאות ואינו נתון לדבר זולתי, אדון חיי הנני, ומלכותי הלתי מעורערת עת אקבע מה ינצור לי יום וליל. וכי מה הוא יום בהעדר שמש שקרניה לא יוכלו לחדור קירות אלו, הזמן ממני והלאה ואף לא לרודנותו נתון אני, כולי ומלואי כאן ועכשיו. חיי בידי, וכוח זה לא יילקח ממני כל עוד לא אפסע מעבר למפתן חדר מסוגר זה. בהעדר הווה מאכזב, תקוותי הן כאן ועכשיו שכן מועלות הן לדרגת ממשות יחידה כדמיון המהווה כל חיי בהעדר עולם גשמי זולת ריקנותו הזניחה של החדר. בהעדר אפשרות הגשמה, הממשות היחידה היא אשר אני יוצר בדמיוני, ואדוני לי הוא אני, שולט יחיד, ומכוח שלטוני, עולמי עתה הוא חף מפגמים

יום שבת, 23 באפריל 2011

איך הצלחתי להרוויח דרך מכירת עבודות אקדמיות


לאחרונה עליתי על קטע גדול שאני מרגיש שאני צריך לשתף עם כלל העולם, או לפחות החלק הקטן של העולם שטורח להיכנס לבלוג שלי מידי פעם. אני בטוח שכל סטודנט שלוקח חצי ברצינות את הלימודים שלו שותף לתחושה שלי של כאב על עבודות אקדמיות שנכתבו בעמל ויזע רבים, חזרו עם כמה הערות חפוזות של מרצה או מתרגל שכנראה בקושי קרא אותן, ומאז הן שוכבות כמו אבן שאין לה הופכין במעמקי ההארד-דיסק. ואז בלילה משועמם אחד, אחרי שבדקתי את חשבון הבנק שלי והזדעזעתי עד עמקי נשמתי ונכנסתי לדיכאון עמוק והגיגים קפיטליסטיים, הכנסתי לגוגל חיפוש "מכירת עבודות אקדמיות" וכאן (וגם כאן) אורו עיניי.

מסתבר שיש באינטרנט תעשייה די מפותחת של מכירת עבודו אקדמיות. זה פשוט מאוד, יש שני אתרים שמציעים את האפשרות של מכירת עבודות אקדמיות באינטרנט וזה עובד כך שאתם מעלים את העבודות הישנות שלכם לאתר בצירוף כמה כסף אתם חושבים שהן שוות, הם משווקים בעבורכם את העבודה ואז כולם מתחלקים ברווחים. אתר יובנק מציע 50% מהרווח אבל רק על ארבעת המכירות הראשונות של כל עבודה (אחרי זה אתם לא מקבלים כלום) ואתר סמארטר מציע 40% מהמחיר של כל עבודה. בסמארטר יש גם תוכנית שותפים שבה אתם יכולים להזמין את החברים שלכם להצטרף לחגיגה ולקבל חלק מהרווחים שלהם (הם מקבלים כרגיל, זה לא משנה אם הם רשומים מתחתיכם או לא).

בהיות קצת סקפטי לגבי כל העניין של מכירת עבודות באינטרנט התחלתי עם שלוש עבודות ישנות. לא חלפו שלושה שבועות והנה אני מקבל אל המייל הודעה שאחת העבודות נמכרה ואני עשיתי 80 ש"ח (על עבודה שנמכרה ב-200). חמדן שכמותי ישבתי אז לילה שלם והעלתי כל בדל טקסט אקדמי שיכולתי לדלות מהמחשב ובתוך שבוע כבר נמכרה עוד עבודה, הפעם ב-270. עוד מוקדם להתלהב אבל בקצב הזה יש לי בהחלט ציפיות לרווחים לא רעים מכל העניין של מכירת עבודות אקדמיות. ובנוגע לשיקול האתי, זה כבר לא עלי, אנשים בכל מקרה יקנו עבודות, אז למה שאני לא אראה מזה משהו?

עוד מידע על מכירת עבודות תוכלו למצוא כאן.

יום רביעי, 20 באפריל 2011

ערפל


בלילה היה גשם וערפל, אז הלכתי אל הרחוב שלה, סתם בשביל להרגיש יותר רע. בדרך חזרה חשבתי איך הגשם הוא כמו הדמעות שלה, והערפל הוא בעצם אני. אחר כך חשבתי לשניה שהמטאפורות האלו זולות, אבל אז הסברתי לעצמי שאני עייף ומדוכא, ואין נכון ולא נכון באמנות, ובארבע בלילה, בדרך חזרה מהרחוב שלה בגשם והערפל, מותר לי לחשוב מה שאני רוצה.
למחרת היא ישבה בחדר שלי ואמרתי לה שאני ערפל, שאני ענן על הקרקע, כזה שמערפל את הראייה ולא נותן לראות רחוק מידי, כזה שאי אפשר לדעת איפה הוא מתחיל ונגמר, ואם הוא בעמק או על ההר כי כל רגע הוא במקום אחר, הולך וחוזר. ואמרתי לה שמתוך הערפל הזה יורד הגשם, הדמעות שלה.
היא אמרה שהיא לא מבינה, לא התפלאתי, הרי זה בדיוק מה שהתכוונתי, אי אפשר להבין ערפל. באותו לילה שוב ירד גשם, כשהתקשרתי אליה היא אמרה שהיא כבר ישנה ולא יכולה לרדת אלי, למרות שאני מתחת לבית שלה. אבל אני ידעתי שהיא לא מצליחה להרדם, כי ירד גשם, והסיבה היחידה שהיא לא יוצאת החוצה זה כי הוא לא רוצה לראות שבחוץ יש עדיין ערפל.
במשך שבוע ירד הגשם, וכל הלילות האלו בחוץ, וכל הבקרים האלו שחזרתי הביתה רטוב לגמרי, בסוף הרי היה ברור שאני אהיה חולה. אחרי שבוע הרגשתי שאני כבר לא יכול עם כל הגשם הזה, הגיע הזמן שהקיץ יגיע, ולמחרת הוא הגיע.
היא התקשרה אלי ושאלה אם היא יכולה לראות אותי, בחוץ כבר לא ירד גשם והיא נשמעה טוב. אמרתי לה שלא, שנמאס לי מכל הגשם הזה, ואם הוא מגיע רק כשיש ערפל אז כנראה שזה פשוט לא שווה את זה, אמרתי לה שנעלמתי, שהשדים הלכו ואיתם גם המלאכים.
עכשיו יבש בחוץ, מישהו סיפר לי שהיא מרגישה טוב, זה יכל היה לשמח אותי, אבל לא היה בי משהו שיכול היה לשמוח, האוויר בחוץ היה יבש מידי.

יום שבת, 16 באפריל 2011

היום שאחרי


היא הגיחה מבין המון האנשים המתנועעים וקרבה אל הבאר, מחפשת-נמנעת ממבטי, כמו רוצה להביט בי אך אינה רוצה שאראה את מבטה, כמו רוצה שאביט בה אני אך אינה רוצה כי אראה שהיא משיבה לי מבט, כמו עודה נלחמת מאבק אבוד באותו דבר בתוכה שרצה ממני דבר מה, שרצה בי. ומהירה הייתה כניעתה, ועל מבטה עת נעמדה על הבאר השבתי בציות, וקרבתי אליה.
"ברמן, כשתהיה סופר מפורסם תזכור אותי?" שאלה כשמעל הבאר קרבתי את אוזני אליה בכדי שאוכל לשמוע אותה מעל למוסיקה. הפניתי את פי אל אוזנה שלה "כשאני אזכה בפרס נובל לספרות את תצטערי שמעולם לא היית איתי..." אמרתי. ואולי רציתי לראות את פניה, ואולי הן היו כאובות, אך מאותה עמדה על סף אוזנה נצמדו ראשינו, וחשתי את שערה על פני, ומגע עורה, ופנינו מחליקים זה על זה, שפתותינו, עיוורות, תרות אלו אחר אלו במרחב ונפגשות. מתמסרת, ופיה גומע את שלי, ידי נשלחה והחליקה על השיער שכיסה את עורפה ומצמידה את ראשה אלי, ביקשתי להפסיק, אולי לתת ארכה לשיקול דעת מחודש, אך היא המשיכה, ואני השבתי לה בהתמסרות משלי.
ואז היא סבבה במקומה וצנחה אל הרצפה, יצאתי מהבאר ורכנתי אליה, קורא בשמה וסותר קלות על לחייה. עיניה עצומות, ובפניה ניכר כי היא מנסה להדוף את הסחרחורת ואולי את הבחילה שמילאו בה האלכוהול והסמים שבראשה. "אני אקח אותה הביתה..." אמר קול מעל כתפי ואני שבתי אל הבאר, "חמש שנים ועכשיו היא נזכרת..." חייכתי אל הברמנית שעבדה עימי והביטה בי במבט שואל.

"אני לא יודעת מה הם נתנו לי לעשן, אני לא זוכרת כלום מאתמול..." אמרה בעת שפסענו ברחוב השומם באמצע הלילה "התעוררתי בבית של אור עם שלולית קיא לידי..." אני החרשתי ורק הנחתי לקור של תחילת נובמבר לחדור אל מתחת לחולצתי. "אני לא מאמין בזה" אמרתי לבסוף "מאז ומתמיד האלכוהול היה התירוץ שלך לעשות דברים מבלי לקחת עליהם אחריות למחרת בתואנה שהיית שיכורה ואת לא זוכרת".
"במשך חמש שנים עשיתי כל דבר כדי לעשות אותך שלי" אמרתי כשהגענו לנקודה המשקיפה על כביש ירושלים - תל-אביב ועצרנו בכדי להביט בנוף של ואדי ליפתא "ובסוף הבנתי שהדבר היחידי שיעשה אותך שלי הוא הדבר היחידי שאני לא מסוגל לעשות, וזה לא לרצות אותך...".
"ובסוף ניסיתי לעשות גם את זה, ופה המלכוד נשבר, כי כל כך התאמצתי לא לרצות אותך, עד שבסוף הצלחתי, ואולי קצת חבל לי, לאבד את כל זה, אבל אלו החיים...".

"טוב, נעמת לי מאוד" אמרתי כשהגענו אל מכוניותינו. "גם אתה לי" השיבה והוציאה את המפתחות מכיס מעילה "לילה טוב".
"סתם מתוך סקרנות..." קראתי אחריה כבר ממרחק של כמה מטרים "את זוכרת מה קרה אתמול?".
"לא" היא שיקרה "מה קרה?".
"כלום..." חייכתי אליה והיא נעצרה ושבה אלי.
"מה קרה?!" שאלה שוב, כמעט נשמעת כנה.
"כלום... לילה טוב" אמרתי, ליטפתי קלות את עורפה ונפניתי מעליה לכיוון מכוניתי.
"מצטערת..." קראה אחרי, ולא השבתי.

"אני מקווה שזה לא יקרה..." אמרתי לה כשהתחלתי לנסוע וכבר לא יכלה לשמוע אותי "אבל אני יודע שיכול להיות שאנחנו עוד נזדקן ביחד...". 

יום שישי, 15 באפריל 2011

השקיעה


השקיעה מפעימה לבבות אנשים. הבריות כה מאוהבות בשעות בדימדומים, וכל שקיעה ממוססת לבבות וגורמת להם להתמוגג מעונג. אנשים מעריצים נלהבים של שעות בין הערביים.
מדוע? הרי שקיעה היא הדבר הבנלי ובלתי נמנע ביותר, לו חפץ האדם, יכל לחזות יום ביומו בשקיעה המיוחדת שלו מהסיבה הפשוטה שהשמש שוקעת בכל יום. ועם זאת ,אין האדם מנצל את החופש הניתן לו לצפות הדבר הכל-כך יפה הזה באופן סדיר כל-כך. האדם מבחר לצפות בשקיעה אחת לזמן ורב ולהתפעם מאשר לחזות בה יום ביומו.
שנים גרתי בבית, בסביבות הרי ירושלים, עם מרפסת החולשת על ההרים למערב. שנים ישבתי בבית זה לקראת שעות הערביים, ולעולם לא השגחתי בשקיעה המרהיבה המתנוססת באור קדומים כתום וסגול על ההרים המקיפים את ביתי. עד שיום אחד נשאתי מבטי מעבר לזגוגיות חלון המרפסת וגיליתי את שמי ביתי כתומים וסגולים מעל להרים המוריקים-אפלים. מחזה מרהיב לכל הדעות, ועם זאת, רק לאחר מספר שנים שבהן היה הדבר באפשרותי הבאתי עצמי לחזות בפלא הטבע השמיימי הזה. איני יכול שלא לתהות, אם הייתי משגיח במחזה הנשקף תדיר מחלון מרפסתי מוקדם יותר, האם באותו אחר צהריים שבו חזיתי לראשונה בפלא זה היה זה עדיין בחזקת פלא?
אולי העובדה כי אין חוזים בשקיעה באופן תדיר היא שעושה אותה לכה מיוחדת, ואם היופי הזה היה חלק מיומנו הרגיל, ייתכן כי היה מאבד מערכו והופך מאוס. אולי אנשים מבכרים לשמור על הרגע הזה,כרגע נדיר של יופי אינסופי ולא להרסו בערס הבנליות, כמות שהם עושים עם כל דבר אחר.

יום ראשון, 10 באפריל 2011

בחורה עם צלקת


הדבר הראשון שהעתיק את נשמתי היה מראה פניה, אותן פנים מסותתות כביד אמן, עורה בהיר וחלק כשלג בן יומו שרגל אדם טרם הספיקה להכתימו. עיניה בצבע טורקיז הידוע לקומץ יורדי ים ותיקים, כים רוגע לפני אחד הציקלונים הקשים יותר, עיניים כה עמוקות, בעלות כזו הבעה המזמינה אדם לטבוע בהם עד אובדן כל תחושה וזיכרון. מצחה עומד זקוף וגאה, שפתיה החשוקות באופן טבעי בוהקות בגוון ורדרד טבעי ומאחוריהן מציצות שיניים צחורות בלובן בוהק. שערה כהה ונדמה יותר כגלים מאשר קובץ שערות מחליק על כתפיה ומתבדר בקצב אחיד לכל אורכו. בנקל יכול אדם הרואה את פניה לטעות בחושבו שהוא מת ופניה הן פני מלאך הבא לקדמו אל שערי גן-עדן. כה יפות היו פניה, כה מלאות הבעה וחוכמה, לפי מראה פניה היה מחליט האמן הממוצע כי חיפושו בא אל קיצו והוא מצא את אשר חיפש כל חייו וכי כל יופי שיבוא אחריו ידהה ויחוויר לנוכח אור פניה של אותה יפיפייה שהילכה כעת לפני.
מבטי השני הוענק לגופה שדמה לפסל אלה יוונית יותר מאשר לאישה בשר ודם, קימורים כה חלקים ומושלמים, רגליים חטובות וחזה שדמה לעכוז מלאכים[1], רגליה היו נתונות במכנסונים כה קצרים שנדמה שאם ימשכו ולו עוד מעט כלפי מעלה יציץ טבורה תחתיהם, חולצתה נתפרה באופן חסכני מפיסת בד זעומה ביותר שלא השאירה מקום רב לדימיון, כפות רגליה בנעלי עקב מאסיביות וכל הויית גופה זועקת אקסהביוניזם וחשפנות גובלת בפורנוגרפיה קלה. דבר מה היה בהילוכה שרמז כי משלימה היא עם לבושה זה בחוסר ברירה ומהעדר יכולת להילחם בדבר הגדול ממנה, בין אם היה זה האופן שבו התכנסה בעצמה בכפיפות גוו טבעית שפינתה תכופות את מקומה לנסיון זקיפות בכל פעם שנזכרה אותה יפיפייה פחדנית כי עליה לזקוף את גבה על-מנת לחשוף את חזה אל קהל לא ברור, ובין אם היה זה באופן שבו ניסתה ניסיון נואש למשוך את מכנסוניה כלפי מטה אך ללא הועיל כיוון שטווח תנועתם היה מוגבל לאזור חלציה בלבד.
ישבתי והבטתי בה, וניסתי לחשוב מדוע ספק אלה ספק בת-אדם זו נותנת עצמה במצב כזה של חוסר אונים חשוף ומדוע עליה להציג לראווה את גופה באופן כה מוקצן ובהמי משהו. תשובה לשאלתי לא אחרה לבוא, מתחת לסנטרה של אותה בת-אלים נמתחה לה צלקת ורדרדה.


[1] תודה לגיום אפולינר

יום שבת, 9 באפריל 2011

3 קטעים


* בחומה של האש ניצתה קטורת הסם. מרקחתה המתלחשת בכנפי הדונג המיסה, צלל הימה איקרוס, ואילו אני צולל הרחק מעצמי, הרחק פנימה, תחת פני השטח וממריא, עלוב, סתמי וחסר הבעה. ואת האש המכלה שכלי כיבה הגשם, ורמסה גץ זה בודד של נחמה מסממת. באורה של הירח היה העשן המיתמר ומסתלסל יפה ונוגה ככחלחל צבעו באור, נשפך עליו כמדלי צבעים קוסמי. ועשן הסם חומק לו אט אט בדרכו כרך טלפיו וחמצן גזל וכותרות הפרחים, ומבטו הממית בהם נפח, כמלו, קמשו, ואינם עוד, תחת עשן פגו.

** אסוני היה, כאסונו של כל אדם, שמעולם לא ידעתי מה מבקשות ממני הפנים הזועפות לפני במראה, מה ידרשו עיניי מרגליי, שכלי מידיי, מה ידרוש לבבי משפתיי, לעד נסתר ממני. לאבוד פעם ביקשתי, את השד פיללתי כי תוגתו ינסוך בחיי ותהיה זו לי גאולה, מורה נבוכים לי תמצא בטרגדיה כה גדולה בייאוש המאכל בי, או אז דימיתי, ייעלמו הספקות. אדם עצוב, אדם מטורף, אותם חשבתי למאושרים ואותם ביקשתי להיות.


* אני יכול להיות הרבה דברים. אני יכול להיות ידיד נפש, אני יכול להיות מטרידן סדרתי. אני יכול להיות מתחמק, יכול להיות אובססיבי, יכול להיות טלפון כל יום או לילה על חוף הים פעם בחודשיים, אני יכול להיות אהבה נכזבת או ממומשת, אני יכול להיות מסתורי או כנה ללא פשרות, אני גם יכול לא להיות בכלל. אני יכול לעזור, יכול להזדקק לעזרה, יכול להקשיב, יכול לספר, יכול גם לכתוב וגם לקרוא, אני יכול לגרום לך לצחוק, אבל גם לבכות, יכול לא לישון בגללך ויכול להופיע לך בחלומות, יכול תמיד להיות שם, יכול להעלם, יכול להיות חבר, אויב, אהוב, שנוא, אמין, בוגדני, כנה, אמיץ, פחדן, שקרן, מסובך, פשוט, אקסטטי או רגוע. אבל מה שאני לא יכול להיות, זה סתם עוד אחד.

יום ראשון, 3 באפריל 2011

ארבעה פרגמנטים


** שם, בקצה השני של המיטה, יופי נדיר, יופי מושלם, מביט בי בפנים חתומות. לקלוף אותה, מסיר שכבה אחר שכבה, צולל עיוור לתוכה, מחפש לגעת, לדעת, להרגיש. לחוות כל נים מנימי נשמתה, ומה הוא זמן כשאומרים אהבה? רצף הגיוני מחוויר לעומת התעלות הנפש של מגע חטוף, מבט חודר, כשאני נמס, מחשבה ממני והלאה, למעט היא, המשתלטת עלי וכובשת אותי. הלילה, אני שלה.


1.הסכנות הכרוכות בנסיון לעוף, מן הסתם, ידע כל ילד קטן לעמוד על האפשרות האווידנטית של התרסקות בכל נסיון לנסוק מעבר למותר על-ידי כוח המשיכה. ועם זאת, למרות בהירות וממשיות הרצפה על כל קשיותה המוכנה ומזומנה לפיצוח עצמותיו של האיקארוס התורן, אשא עיני מעלה וליבי יצא אל השחקים. המיידיות הכמעט ודאית של המוות הכרוך בניסיון לעוף אינו מונע ממני להאחז בשביב התקווה והחלום, לשעוט יום אחד במרומים. בחוסר התקווה המפוקח, התסכול הרציונלי, אין בכדי לפגום בחלום המוטרף וחסר התקווה שלי, להתרומם ולהתנתק מכבלי הרציונליות הממארת, ולקבוע ממלכתי בשמיים.


2. נהיה אחר מזוכיזם, AD ABSURDOM, כמסתבר והולך ומתבהר. ויאמר, טועה טעות אחת, אנושי, טועה בשניה, אוויל. בת צחוק שחוקה זוקפת ראשה המלגלג, שוב נפל הכסיל בפח יקוש שטמן הוא לעצמו. תר ומצא אחר הרגש במורדיה האפלים של אכזבה ידועה מראש. היכן ימצאו לו חייו אם לא בסבל הדחייה, גואה ומפעפעת, דורכת כל נים מנימי נשמתו הזועקת לייסורים. מבט מרחם מעל ללב אדיש, משלח אותו לדרכו, לחלוחית קלה מבשרת על דמעה שלעולם לא תעזוב את זווית העין, אלא תערפל ראייתו, לשביעות רצונו.

3.ניכור, מה הוא? רע או טוב, מצב ביניים, אסון או פתח לעתיד אופטימי? פלוטינוס, הגל, רוסו, מרקס, או בובר ואולי הניכור הוא הוא האבסורד של קאמי? יגידו אלה, ויכבירו אלה וישובו ויוסיפו, והמשתמע, הניכור קיים. 

4. מקיץ בבוא בוקר, ומה ימשכני מהניתוק המנחם של מיטתי, אם לא היא. מתלבש, כאשר היא במחשבותי, פותח ספר, וכתמיד היא מלווה אותי, הולך, ומבטי סוקר את הבריות, מחפש אחריה. אוכל, שותה, נושם, חי, בשבילה.