יום שני, 20 בספטמבר 2010

המסע שלי על שביל ישראל


שביל ישראל היה ללא ספק אחת החוויות המעצבות ביותר של חיי הצעירים. במשך כחודשיים צעדתי על שביל ישראל מדן ועד אילת אבל בעצם שביל ישראל לקח אותי למסע מעצמי אל תוך עצמי ואל עצמי חדש. שביל ישראל לא רק שהציע לי את הנופים של המדינה ואת ההזדמנות לראות אותם משתנים יום אחר יום, צעד אחר צעד. שביל ישראל גם שלח אותי למסע אישי, וכפי שהנוף השתנה, כך גם אני, על שביל ישראל, יום אחר יום, צעד אחר צעד, השתנתי.
קשה מאוד לתאר את החוויות שלי על שביל ישראל, יש כל כך הרבה. ניסיתי לכתוב יומן מסע של שביל ישראל אבל כאשר ניסיתי לעבד אותו לכדי יצירה ספרותית נתקעתי איפשהו אחרי כמה מאות קילומטרים בודדים של תיאור החוויות שלי על שביל ישראל, אולי בהזדמנות מאוחרת יותר אני אעלה את מה שהספקתי לכתוב על שביל ישראל כאן לאתר. אבל בסופו של דבר שביל ישראל הוא רק פלטפורמה, והחוויות המרובות שחוויתי בשעה שהלכתי על שביל ישראל הן רק הקשר ובעצם רק סוג של תירוץ למסע האמיתי, למסע שלי אל תוך עצמי, עם התרמיל על הגב, והבדידות, וכל הקושי והאתגרים והדברים החדשים נוכח הנופים המדהימים והפחות מדהימים שיש על שביל ישראל.
ובעניין קצת יותר פרקטי: אם מישהו מתכנן ללכת את שביל ישראל לכל אורכו הרי שההכנה הנפשית היא רק חלק קטן מהעניין. שביל ישראל הוא פרויקט רציני ומצריך הכנה פיזית, טכנית, לוגיסטית ותכנונית רצינית ולכן אני רוצה להמליץ לכל מי שמתכנן ללכת את כל שביל ישראל לעשות עבודה רצינית של הכנה לפני כן. אני נעזרתי בהרבה אתרי אינטרנט שעוסקים בנושא של שביל ישראל ובראש ובראשונה באתר הזה- "השביל הזה מתחיל כאן" שריכז בעבורי את מרבית המידע שהייתי צריך בכדי לתכנן את הטיול שלי על שביל ישראל. אין ספק שהכנה רצינית לקראת שביל ישראל היא הכרחית אם באמת רוצים לא רק לסיים את שביל ישראל בהצלחה ובחיים אלא גם להינות בדרך ולא להקלע לכל מיני מצבים לא נעימים כמו מחסור במים ומזון. אך כמובן שכל זה הוא משני והדבר העיקרי, כמו שניסיתי לטעון לעיל, בטיול על שביל ישראל הוא עצם המסע, עצם הטיול ושיר אחד של נתן אלתרמן: "דרכים, דרכים....".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה