יום חמישי, 20 בינואר 2011

מה העניין עם החזרת אהבה?


מסתבר שמילת המפתח "החזרת אהבה" היא מילת חיפוש שנכנסת אלפי פעמים בחודש אל תיבת החיפוש של גוגל. זה לא אמור להפתיע אותנו שהרבה אנשים מבקשים לדעת איך להחזיר אהבה מכיוון שברור כי הנושא של החזרת אהבה הוא משהו שמטריד כל אדם שאיבד ולב שבור הוא אחד המצבים הכי מטרידים שעוברים על בני אדם במהלך חייהם, והוא כמובן מועצם על ידי התרבות שמצד אחד מקנה ערך כל כך גדול לנושא של אהבה ובמקביל גם מעצימה את הכאב של לב שבור שמניע אנשים לחפש דרכים של החזרת אהבה באינטרנט.
מה שכן מפתיע בנוגע לנושא של החזרת אהבה הוא התוצאות שמתקבלות כאשר מחפשים החזרת אהבה באינטרנט. במקביל למספר עצות בסגנון מדובר הזוגיות של "לאישה" או במקרה הפחות טוב "מעריב לנוער", נראה כי הנושא של החזרת אהבה מטופל באינטרנט במידה רבה על ידי פנייה אל כוחות אל טבעיים והנושא של כישוף להחזרת אהבה חוזר שוב ושוב ומככב בראש תוצאות החיפוש (מה שמעיד בין היתר על כמות הכניסות מתוך החיפוש של "החזרת אהבה").

 לדוגמא אפשר להביא את האתר הזה על כישוף שדן בסוגים שונים של כשפים ומקדיש כמה וכמה מאמרים לנושא של החזרת אהבה. במאמר המקושר כאן נידונות הדרכים השונות לבצע כישוף להחזרת אהבה בצד מילות אזהרה לגבי השלכות בעייתית אפשריות. מאמרים אחרים באתר מסבירים ביתר פירוט את הצעדים השונים לביצוע כישוף להחזרת אהבה. גם באתר הזה ישנו מאמר הדן בנושא של החזרת אהבה שאומר פחות או יותר דברים דומים.

צריך לשאול מה מניע אנשים בעלי לב שבור לפנות את מיסטיקה וכוחות אל-טבעיים מתוך הרצון בהחזרת אהבה. האם המצב של לב שבור הוא בלתי נסבל על כדי כך שאדם יהיה מוכן לקבל כל אפשרות  ולוותר על הרציונליות שלו בכדי להחזיר אהבה שאבדה. ואולי זה לא עניין ששמור רק לנושא של אהבה או החזרת אהבה, והאמונה של אנשים בכוחות על טבעיים ונושאים כמו כישוף בחברה שלנו היא רווחת יותר ממה שהיינו רוצים להאמין או שאנחנו על כל פנים נוטים בדרך כלל לחשוב. 

תגובה 1:

  1. מה שלא מובן לי זה למה פנייה לכוחות על טבעיים וכישופים כמו החזרת אהבה ואמונה בהם מצטיירים כתופעות לא רציונליות ולעומת זאת אמונה באלהים אחד כל יכול היא כן רציונלית.

    השבמחק