יום שבת, 6 בנובמבר 2010

אז מה הבעיה עם קורס כתיבה יוצרת?


כן, אני רומנטיקן, כן, וגם קצת טהרן ואולי טיפה סנוב בכל מה שנוגע לתחום של כתיבה יוצרת. כך או כך, במשך הרבה מאוד זמן היה לי משהו שמאוד התנגד לכל הרעיון של קורס כתיבה יוצרת. לא הבנתי איך קורס כתיבה יוצרת יכול לעזור למי שאין לו כישרון, ולא הבנתי איך מי שיש לו כישרון יכול להתרם על ידי לקיחת קורס כתיבה יוצרת. אז נכון, ברור שאין ולא יהיה שום תחליף לכישרון, דמיון וכו' בתחום של כתיבה יוצרת. אבל מי שקצת מצוי בענייני הכתיבה מבין בסופו של דבר שיש כישרון ויש טכניקה, או יותר נכון, שיש כישרון של כתיבה יוצרת ויש את היכולת לרתום אותו בצורה יעילה בכדי להעמיד מוצרים מוצלחים. אבל גם אחרי שהבנתי את זה ואת הערך של קורס כתיבה יוצרת, עדיין היה לי קשה עם כל העניין של ללכת לקורס שבו יגידו לי מה לכתוב ואיך ואז  אני עוד אצטרך להקריא את זה לאנשים אחרים ולקבל את דעתם.

אז מה עושים בימינו כדי למצוא תחליף למשהו שמתרחש פיזית במציאות? כמובן שפונים לאינטרנט. גיגול מהיר של מילות החיפוש " קורס כתיבה יוצרת" ומיד מצאתי קורס כתיבה יוצרת חינם באינטרנט. עם כל הסקפטיות המאמרים שם היו באמת מועילים ואם לוקחים ברצינות את התרגילים שיש שם אז בהחלט יש מה להפיק מקורס כתיבה יוצרת שכזה.

אך עדיין, האם קורס כתיבה יוצרת יכול להחליף כישרון אמיתי? זה כנראה תלוי בשאלה מה אנחנו מגדירים בתור כישרון כתיבה יוצרת, והאם יש בכלל דבר כזה? האם סופר הוא מקצוע טכני כמו כל מקצוע אחר, כזה שאפשר לצבור בו מיומנות? כנראה שכן, ואז הרי שגם יש הצדקה ללקחת קורס כתיבה יוצרת. אך האם בכל זאת יש בכתיבה משהו אחר? משהו שאי אפשר ללמוד פשוט דרך קורס כתיבה יוצרת? כנראה שרובנו רוצים להאמין שכן, לפחות מי שעוסק בתחום. כנראה שהאמת נמצאת בין שני הקטבים, ואין תחליף לכישרון אבל בהחלט אפשר לשפר ולחדד את המיומנויות דרך כלים כמו קורס כתיבה יוצרת. לי, בכל אופן, זה עזר. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה