יום שלישי, 19 באוקטובר 2010

כמה מילים על הנושא של תיק עבודות


גם אני קורע את התחת בימים אלו על הכנת תיק עבודות בכדי להתקבל ללימודי עיצוב. עוד לא החלטתי אם אני רוצה בצלאל או שנקר, אבל מה שבטוח הוא שבכל מקרה אני צריך להתחיל לאסוף את כל מה שעשיתי כל החיים בכדי ליצור תיק עבודות ראוי לשמו.

בניית תיק עבודות זו משימה הרבה יותר קשה ממה שנדמה בהתחלה, ובתכל'ס אין לי באמת מושג איך מכינים תיק עבודות באופן שירצה את הפוצים האלו בבצלאל או שנקר. מצאתי באינטרנט את האתר הזה שמדבר על איך בונים תיק עבודות והוא אמנם עזר לי אבל עדיין לא היה לי יותר מידי מושג מה אני אמור לעשות וכמובן שאין לי כוח, זמן, כסף או רצון במכינה ללימודי עיצוב שתעזור לי להכין תיק עבודות.

העניין הוא, פשוט, שבמהלך החיים הקצרים שלי יצרתי כל כך הרבה עד שאין לי מושג את מה מכל הציורים והצילומים שלי אני אמור להכניס לתוך אותו תיק עבודות ארור. אני לא מבין אם כדאי לי לבנות תיק עבודות שכולל את הדברים הכי טובים שלי, או יותר נכון את הדברים שאני הכי אוהב (כי לכו תדעו מה הבוחנים של בצלאל או שנקר יאהבו) או שאולי אני צריך לבנות תיק עבודות עם איזה עיקרון מארגן והיגיון שמתאחד סביב תמה אחת. כך מה שנראה בהתחלה כמו משימה פשוטה של הכנת תיק עבודות הופך לאט לאט לעניין יותר ויותר מתסכל ואני הולך ושוקע לתוכו והתסכול שלי רק הולך וגובר. אני חולם על תיקי עבודות, לאוכל יש טעם של תיק עבודות וכל החיים שלי הפכו לתיק עבודות אחד גדול. אין לי מושג איך אני אתמודד עם לימודי עיצוב עם רק ההכנה של תיק עבודות גורמת לי לכל כך הרבה ייסורים. אני אשכרה שוקל לוותר על החלום של לימודי העיצוב רק בגלל שאני כל כך מסתבך עם עצמי סביב העניין הזה של הגשת תיק עבודות. ואחרי כל ההתבכיינות הזו, נראה לי שאני פשוט אלך עם האינסטינקטים ואבחר כמה עבודות שנראות לי מספיק טובות ושאני אוהב בלי לנסות לגרום להן לקלוע לטעם של הבוחנים ואגיש תיק עבודות פשוט, ויהיה מה שיהיה, אם הם רוצים אותי אז שירצו אותי בגלל מה שעשיתי עד היום ולא בגלל שהכנתי תיק עבודות לפי מה שחשבתי שהם עשויים לאהוב. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה